Ca sa evite controlul tahografului, un sofer de TIR a stat inchis 7 ore in cabina!

A stat închis 7 ore în cabină: Așa a încercat un șofer să evite controlul tahografului! Sa mai zica cineva ca numai romanii, au simtul „umorului”, daca ne amintim de „No retea, NO GPS”.

Știm cu toții că meseria de șofer de camion nu este una dintre cele mai ușoare – și nu doar din cauza oboselii, a stilului de viaţa sau a controalelor constante … Ei bine, ce părere aveți despre meseria de inspector de transport? Se pare că nici aceasta nu este ușoară și poate deveni chiar extrem de stresantă.

Ofițerii bieloruși s-au convins de acest lucru după ce au fost nevoiți să aștepte nu mai puțin de…șapte ore după un șofer care s-a încuiat în cabina camionului din cauza că nu dorea să pună la dispoziție înregistrările tahografului în vederea controlului.

Inspectorii de transport rutier din regiunea Baranavichy (zona de centru-vest din Belarus) au oprit un camion înmatriculat în Kazahstan, în vederea inspecției.

Camionul se afla în tranzit prin Belarus. Motivul opririi a fost un control de rutină, care ar fi trebuit să se desfășoare fără probleme. Șoferul însă s-a comportat necorespunzător, ceea ce a dus la intervenția unor trupe speciale.

Incidentul a avut loc pe traseul Baranavichy-Grodno, la aproximativ 150 km de Minsk. Mare a fost uimirea ofițerilor, când șoferul – un cetățean de 46 de ani din Belarus – fără a spune prea multe, a blocat din senin ușa cabinei în momentul în care a observat ofițerii de control apropiindu-se de vehicul. Acesta stat închis în cabina timp de șapte ore, de la ora 10:00 la ora 17:00.

În toată această perioadă, inspectorii au încercat să vorbească cu șoferul și să-l convingă să deblocheze ușa, fără niciun rezultat. Numai în momentul în care la fața locului a sosit un echipaj special de intervenție, șoferul a cedat și a decis să părăsească cabina.

Inspectorii au aflat rapid care a fost motivul fricii șoferului – manipularea tahografului. Pentru refuzul de a se supune controlului și pentru depășirea timpului de lucru, șoferul a primit o amendă de 1020 ruble bieloruse (aprox 1.800 de lei), ceea ce, potrivit altor șoferi, este o pedeapsă prea ușoară. Potrivit opiniei acestora, sancțiunile pentru infracțiunile similare ar trebui să fie aceleași cu cele aplicate în țările Uniunii Europene, care sunt mult mai severe.

Spre exemplu, în toamna anului trecut, un șofer lituanian a fost sancționat cu 11.000 euro în Franța pentru depășirea timpului legal de condus; e bine să știți că pentru manipularea tahografului sancțiunile sunt severe și în majoritatea ţărilor europene – Cehia pedepsește acest lucru chiar și cu închisoarea.

De asemenea, merita amintit și cazul devenit celebru în 2017, când un șofer lituanian, realizând că ofițerii BAG discutau despre posibilitatea sechestrării camionului, a închis ușa cabinei și … a plecat. S-a întors la câteva ore după lăsarea întunericului, când inspectorii nu se mai aflau în parcare.

Toate aceste metode de ocolire a legii vor ajunge însă la final, estimează autoritățile, odată cu introducerea tahografelor digitale. Acestea vor fi echipate cu sistem wireless de citire a datelor astfel încât agenții vor putea identifica din mers dacă există motive pentru a suspecta o încălcare a reglementărilor.