CNAIR testează în aceste zile un nou sistem de protecţie şi siguranţă pe drumurile publice a şoferilor: gardurile cu role.

Loading...

Specialiştii CNAIR testează în aceste zile un nou sistem de protecţie şi siguranţă pe drumurile publice a şoferilor: gardurile cu role. De asemenea, aceştia susţin că acestea absorb din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil fără prea mari stricăciuni.

În momentul de faţă, proiectul este unul pilot, iar CNAIR îl testează pe două drumuri din jurul Capitalei, unde a montat noile sisteme de protecţie. Astfel, primul parapet cu role speciale a fost montat pe un pod la ieşirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti, pe DN7, scrie ştirileprotv.ro.

De asemenea, alţi 1000 de metri de garduri cu role se montează, pe DN2, în apropiere de Coșereni. Zonele au fost alese din cauza numărului mare de accidente produse acolo. Gardurile de protecţie cedau uneori la impact, iar şoferii erau în pericol.

Parapetele cu role preiau energia unui accident și o dispersează cu ajutorul rolelor. Mașina nu rămâne blocată, nu iese de pe carosabil, ci este redirecționată pe calea de rulare. Sunt evitate astfel accidente grave. În schimb, testele de impact arată cum au reacţionat autoturismele care au intrat în viteză în acest tip de parapet.

Sistemul poate rezista chiar şi atunci când în el intră un autobuz ori un TIR de 13 tone. Rolele din cauciuc şi plastic sunt produse în Coreea de Sud şi au o garanţie de 3 ani, dacă nu sunt distruse în urma unor accidente grave.

Kilometrul instalat în România în urma unei licitaţii a costat peste 800.000 de euro.

„Noi urmărim cât mai multe inovaţii tehnice şi încercăm să le implementăm. Preţul este mai mare pentru că este un proiect pilot”, a subliniat Flavius Paval, şeful Direcţiei Siguranţă a Circulației.

Loading...

Analiza proiectului pilot se va întinde pe o perioadă de 1 an, şi după aceea se va lua o decizie finală.