Iresponsabilitate fara margini a unui sofer de TIR polonez. Camion rămas fără combustibil pe autostradă în Germania, fără o roată şi fără bani.

Loading...

Poliţia germană raportează despre un caz produs cu puţin timp înainte de revelion, care a fost considerat la început doar o pană stupidă, dar a dus la descoperirea unui şir record de încălcări şi la o operaţiune de amploare, cu implicarea mai multor echipaje de intervenţie şi la multe ore de muncă.

Totul a început cu un apel telefonic la poliţie, pe la ora 18:15 în ziua de luni, în care un cetăţean anunţa că un camion era blocat pe autostrada B10, chiar pe unul din podurile acesteia. Un echipaj de poliţie a mers într-acolo, identificând camionul, care transporta un alt camion, cap de tractor, peste el, şi aflând de la şoferul polonez că staţionează pe autostradă deoarece a rămas fără combustibil în rezervor.

Unul din poliţişti a încercat să pornească totuşi camionul pentru a-l îndepărta cel puţin din locul critic în care se afla, mizând pe un eventual combustibil de rezervă din sistemul de alimentare cu carburant al camionului, însă fără succes.

Aşa că au contactat rapid un serviciu de tractare pentru camion, cu ideea de a-l transporta până la cea mai apropiată staţie de alimentare, iar între timp urma să i se emită şi o amendă pentru aşa-numita pană a prostului, pe care o păţise, blocând autostrada din propria iresponsabilitate.

Doar că, între timp, poliţiştii au fost consternaţi să descopere că pe puntea mediană a camionului lipsea cu desăvârşire o roată! Butucul roţii era legat pur şi simplu cu o centură de tensionare. În acel moment a devenit clar că din motive tehnice camionul nu va putea fi lăsat să-şi continue drumul în starea în care este, aşa că poliţiştii au chemat un alt echipaj, specializat în inspecţia tehnică detaliată a camioanelor.

Totodată, a mai fost chemat un echipaj cu un poliţist pe putea vorbi poloneza, pentru a se putea comunica mai uşor cu şoferul de camion.

După inspecţie, s-a dispus interzicerea continuării deplasării din motive de siguranţă până la înlăturarea tuturor defectelor, iar asta însemna şi faptul că acum camionul trebuia transportat la o parcare specială. Aici au aflat de la şoferul polonez că înălţimea totală a camionului său, cu tot cu încărcătură, depăşeşte cei 4 metri regulamentari, iar asta poate crea dificultăţi la trecerea pe sub poduri.

Aşadar, a fost chemat un al doilea echipaj de la serviciul de inspectare a poliţiei, care a măsurat înălţimea exactă a camionului, apoi a fiecărei treceri de sub poduri de pe traseu, pentru a putea identifica o rută pe care camionul ar putea fi transportat.

Tractarea camionului a durat până după miezul nopţii, el ajungând la parcare căre ora 1 noaptea. Şi de parcă istoria asta n-ar fi fost suficient de absurdă, la final s-a dovedit că şoferul polonez nu avea deloc bani la el, nici cash, nici pe cărţi de credit, nefiind capabil nici măcar să achite costurile de tractare.

Poliţia germană a dispus arestarea camionului până la momentul în care şoferul va putea achita toate amenzile şi costurile de evacuare, după care va primi o prescripţie cu defectele care trebuie înlăturate, pentru care acesta să poată fi eliberat şi să-şi continue drumul. Până la ziua de azi camionul e încă reţinut de poliţie.

Loading...

Acum toată situaţia asta naşte şi câteva întrebări. Fireşte, şoferul a dat dovadă de iresponsabilitate totală, dar nu există oare şi o parte de vină a companiei unde e angajat acesta, de a ajuns el fără nici un ban pe o autostradă în Germania, până în momentul când a consumat ultima picătură de carburant din rezervor? Sau totuşi vina îi aparţine exclusiv şoferului?

error: Content is protected !!