Mituri de parcare demontate de Ilie Matei – „Omul Soselelor”

Loading...

Intr-o postare pe pagina lui de facebook , Ilie Matei -„omul soselelor” lamureste cateva dintre intrebarile la care soferii primesc raspunsuri contradicorii. Mai jos gasiti situatiile discutate:

Miturile de parcare au tendinta de a pune in dificultate uneori pe cei usor nesiguri de cunostintele lor, asa ca o sa dezbatem o partea lor pt a se elimina aceste confuzii :

Repausurile saptamanale se pot executa doar in weekend !!

Gresit!

Repausul saptamanal (45 sau 24) se poate efectua in orice zi a saptamanii, de la sfarsitul lor putandu-se calcula o noua perioada de 6×24 ore pana la urmatorul repaus saptamanal.

Pt efectuarea repausului de 45 ore acesta trebuie inceput de vineri pt a fi incadrat in acea saptamana.

Total gresit !!! Daca cele 6×24 ore in care poti munci iti permit, poti incepe repausul saptamanal de 45 ore in orice zi a saptamanii si chiar duminica cu finalizare marti.Nu e nici o problema ca incepe intr-o sapt. calendaristica si se termina in cealalta.

Nu e treaba soferului sa arimeze, sa verifice marfa, presiune pneuri sau instalatie climatizare si lumini.

Total gresit !! Este exclusiv datoria soferului de a verifica toate aceste aspecte, asta pe langa verificarea documentelor ansamblului, documente marfa si o atenta verificare a ansamblului inainte de a fi pus in circulatie pe drumuri publice.

Nu pot conduce mai mult de 10 ore intr-un ciclu de 24 !!

Ha ha, total gresit !!La un calcul la minut, cu efectuarea unui repaus zilnic minim de 9 ore, veti constata ca puteti conduce chiar 13.30 h.Pe scurt, dupa terminarea repausului zilnic necesar de 9/11 h puteti incepe din nou o sesiune de conducere a unei noi zile de munca, nu trebuie asteptat sa se incheie ciclul de 24 h.

Conducerea in echipaj poate depasi 6×24 h perioade de lucru .

Gresit !Chiar daca se lucreaza in echipaj, tot 6×24 de la terminarea repausului saptamanal veti avea la dispozitie pt a lucra pana la inceperea unui alt repaus saptamanal.

Mi-a spus mie ungurul ca imi trebuie foaie de concediu .

Gresit !!Din 6 martie 2016 nu mai este necesar la bordul camionului certificatul de activitati(foaie de concediu) daca perioada este marcata corespunzator in tahograf prin introducerea datelor manual.In lipsa introducerii acestora puteti folosi „foaia de concediu”.

Nu am voie sa fac 2 pauze de 24 consecutiv .

Gresit!!!Poti efectua cate repausuri saptamanale de 24 ore iti permite timpul, chiar si consecutiv, iar de la ultima efectuata poti calcula cat iti mai ramane pana la efectuarea unui repaus sapt. normal de 45 ore, asta tinand cont ca in 2 saptamani calendaristice ai voie sa efectuezi un minim de 24 si unul de 45 sau dupa noile reglementari pt trafic international (modificari aduse de Pachetul Mobilitate 1) se pot efectua in 3 sapt calendaristice 24-24- recuperare +45 h repaus (asta e valabil doar pt trafic international cu conditia ca recuperarea +45 repaus saptamanal sa fie efectuat la sediul firmei sau domiciliul soferului).

Nu am voie sa merg cu cardul tahograf defect !

Gresit !!!!In eventualitatea defectarii cardului tahograf aveti la dispozitie 7 zile sa va intoarceti in tara de origine pt preschimbarea gratuita a cardului taho, in toata acesta perioada imprimand pe spatele unui bon tahograf scos zilnic perioadele de conducere si repaus.

Trebuie sa fac recuperare nspemii de ore ca sa fiu sigur ca nu iau amenda.

Gresit !!Singurele perioade ce necesita recuperare sunt repausurile saptamanale reduse de 24 h.Orele ramase de recuperat se vor recupera in bloc(nu pe bucati) atasate unui repaus de minim 9 h.

Ex : ai efectuat un repaus saptamanal de 30 ore !Pana la sfarsitul celei de-a 3a saptamani vei avea de recuperat cele 15 ore atasate unui repaus de minim 9 h (9+15, 11+15, 24+14 sau 45+15, oricare varianta este legala)

Loading...

Acesta este episodul nr 1 !Revin pe parcurs cu alte mituri de parcare ce trebuiesc demontate !!Drumuri bune, tuturor !Pe sosele ne avem doar unii pe ceilalti !

error: Content is protected !!