Muncă la distanţă pentru şoferii de TIR? E posibil! Prima companie care a lansat o ofertă de job

Loading...

Pandemia globală de coronavirus Covid-19 afectează grav întreaga lume, provocând prejudicii nu doar sistemului medical, dar şi economiei şi industriei.

Atât timp cât nu există un remediu sigur şi efectiv pentru noua infecţie, cât nu există un vaccin, cea mai sigură metodă de a combate acest virus este autoizolarea, să stăm acasă şi să aşteptăm sfârşitul furtunii. Însă, în timp ce mulţi din noi şi-au adaptat programul şi metodele de muncă, astfel încât să ne putem continua activitatea de acasă, mulţi oameni sunt nevoiţi să fie prezenţi la muncă în teren, unde e şi cel mai mare pericol.

Aceşti oameni sunt medicii, forţele de ordine, serviciile de urgenţă, farmaciştii, angajaţii din comerţ, dar şi cei fără care nu vom mai avea rafturi pline de bunuri la magazine — şoferii de TIR.

La fel precum şi medicii, şoferii de TIR se află acum undeva acolo, în drum, în singurătate şi pericol, dar continuă să-şi facă meseria, pentru că fără aportul lor va cădea sistemul. Cu tot acest avans tehnologic, încă nu există posibilitatea de a livra mărfurile complet automatizat, în special la distanţe lungi.

Lucrurile se vor schimba, însă, curând, or majoritatea constructorilor de camioane se pregătesc să lanseze maşini autonome, care să nu aibă nevoie de prezenţa fizică a şoferului, însă şoferul va fi prezent în continuare în activitatea de transport marfar, cel puţin, în primii ani de la apariţia acestor sisteme sofisticate.

La fel precum şi medicii, şoferii de TIR se află acum undeva acolo, în drum, în singurătate şi pericol, dar continuă să-şi facă meseria, pentru că fără aportul lor va cădea sistemul. Cu tot acest avans tehnologic, încă nu există posibilitatea de a livra mărfurile complet automatizat, în special la distanţe lungi.

db

db

Lucrurile se vor schimba, însă, curând, or majoritatea constructorilor de camioane se pregătesc să lanseze maşini autonome, care să nu aibă nevoie de prezenţa fizică a şoferului, însă şoferul va fi prezent în continuare în activitatea de transport marfar, cel puţin, în primii ani de la apariţia acestor sisteme sofisticate.

Viitorii angajaţi vor fi familiarizaţi cu sistemul de operare al camionului autonom, pentru ca în procesul de muncă să asigure buna funcţionare a unităţilor de transport, iar în caz de necesitate să intervină direct şi să preia controlul asupra vehiculului. Candidaţii îşi vor demonstra capacităţile şi vor urma un curs de instruire de 9 luni, iar apoi vor putea începe activitatea.

db2
db2

db2

Potrivit calculelor preliminare realizate de Einride, noua metodă de gestionare a vehiculelor transportatoare de mărfuri va reduce costurile de operare cu 60% pentru transportatori, dar va spori productivitatea cu până la 200%!

Cu regret, în contextul pandemiei de Covid-19, tehnologia asta sofisticată întârzie cu câţiva ani, or fiind lansată mai devreme, astăzi cel puţin şoferii de TIR-uri nu ar mai fi supuşi riscurilor. Va fi depăşită, însă, această criză, iar nouă nu ne rămâne decât să ne responsabilizăm şi să ne solidarizăm cu acei oameni, care se supun acum riscului activând în teren.

Loading...

sursa:piataauto.md