Șofer de TIR, amendat pe loc cu 60.000 de lei în Șimian, Mehedinți. Ce i-a descoperit Garda de Mediu în spate

Loading...

Un șofer de TIR a primit o amendă uriașă de 60.000 de lei, în Șimian, Mehedinți. Garda de Mediu l-a sancționat dur după ce au controlat autotrenul bărbatului și au descoperit în spate pilitură de cupru, fără a deține actele necesare.

Amendă uriașă pentru un șofer de TIR

În urma unor informații, comisarii din cadrul Gărzii de Mediu au oprit în trafic un ansamblu de vehicule, format din cap tractor cu remorcă și prelată. Odată oprit, autoritățile au controlat transportul și actele șoferului, pentru a verifica dacă totul este în regulă.

Aceștia au descoperit că în TIR se afla o cantitate de 13.335 de kg de pilitură de cupru. Aceasta a rezultat în urma tocării de componente electronice, plăcuțe nepopulate, din DE-uri. De asemenea, șoferul care transporta marfa ilegală nu deținea autorizație de mediu.

Bărbatul a fost depistat și oprit pentru control pe drumul național DN6, pe raza localității Șimian. Marfa era transportată în 11 saci de rafie. La finalul controlului, șoferul s-a ales cu o amendă usturătoare în valoare de 60.000 de lei.

Controale mult mai dure pentru șoferii de TIR

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat că, de acum încolo, controalele asupra șoferilor de TIR se vor desfășura după reguli mult mai dure. Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier a desfășurat, recent, o serie de controale. În urma acestora, s-au aplicat amenzi în valoare de 1,7 milioane de lei.

Potrivit ministrului Cătălin Drulă, sunt vizați, în special, șoferii care au încărcătură de lemne. Timp de 6 zile, 16 echipaje au fost prezente pe A1 și DN1, aplicând sancțiuni de peste 1,7 milioane de lei. 1,3 milioane de lei pentru transporturile de marfă și 400.000 de lei pentru operatorii economici.

Potrivit oficialului de la Transporturi, urmează ca transportul rutier greu pe teritoriul țării noastre să se taxeze. Față de regulile din prezent, acesta va fi taxat în funcție de kilometrii parcurși. În cazul în care totul merge bine, noul sistem urmează să fie implementat la finalul anului 2023.

„E vorba de ceva destul de firesc în toată Europa: în ceea ce priveşte traficul greu, maşinile de peste 7,5 tone: camioane, tiruri, autocare şi aşa mai departe, în aproape toată Europa, dacă nu mă înşel în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi, nu pe timp, ca în România, unde cumpărăm o vignetă care e valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă. Chiar şi ţările de lângă noi – Bulgaria, Ungaria, Austria, folosesc deja acest sistem. E vorba ca şi noi să facem această trecere, pentru traficul greu”, a afirmat Cătălin Drulă.

Loading...

Sursa:playtech .ro

error: Content is protected !!