Victorie pentru transportatori: șoferii de TIR care vin din zonele ”roșii” sau galbene nu intră automat în izolare sau carantină dacă nu au simptome de coronavirus

Loading...

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunțat marți seară într-o conferință de presă că a decis că șoferii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 3,5 tone care sosesc din „zone roșii” sau „zone galbene” ori au tranzitat aceste zone, nu se supun măsurilor de carantină sau izolare, dacă la prezentarea în punctul de trecere a frontierei nu manifestă simptomatologie asociată infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2.
De asemenea, Vela a anunțat că șoferii acestor autovehiculelor de marfă au obligația ca, în punctul de trecere a frontierei, să aibă asupra lor și să poarte mijloace individuale de protecție, precum dezinfectant, mănuși, mască pentru față și să prezinte documente care atestă traseul de deplasare până la destinație.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) ceruse Guvernului în 12 martie să elimine imediat măsura de punere în autoizolare 14 zile a șoferilor români de camioane care fac transport internațional spre România.
”Menținerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână și cu consecințe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar și de închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile”, arată UNTRR în comunicat citat.

Uniunea transportatorilor susține că Italia nu interzice accesul camioanelor și nu a oprit producția și comerțul.

Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatură și simptome, completare formulare (atenție – pe formular nu se specifică meseria persoanei) și în cazul în care există suspiciuni serioase șoferul să fie pus în izolare sau carantină. În Italia se procedează la astfel de verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat, mai arată transportatorii.

Ei citează și criza accentuată de șoferi din România, cu un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști pentru vehiculele de transport marfă și pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri.

Loading...

Din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relația cu Italia, firmele de transport rutier românești de persoane au oprit total activitatea, iar în relațiile cu restul țărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relații decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%.